lördag 21 februari 2009

Bokrea: Vegetariska kokboken

Nu är det dags för årets bokrea. Som vanligt vill jag köpa alldeles för mycket. Mer än vad både bokhyllor och ekonomi tål. En rikigt bra vegetarisk kokbok som kan fyndas på rean är Inga-Britta Sundqvists Vegetariska kokboken. Det är en kanonbra grundkokbok för alla som är intresserade av vegetarisk mat. Här finns många livsmedel ordentligt presenterade, många bilder, näringstabeller och såklart mängder med användbara recept. En av mina favoriter!

titel VEGETARISKA KOKBOKEN: EN GRUNDKOKBOK författare och illustratör INGA-BRITTA SUNDQVIST illustratör GUNNEL GINSBURG foto KENT JARDHAMMAR förlag ICA BOKFÖRLAG (2004)

1 kommentar:

Cecilia says sa...

Just på grund av sådana här godbitar ska jag i år undvika att ens kolla vad som reas, speciellt receptbokshörnorna, men annars också. Ska försöka ta mig igenom rean UTAN ETT ENDA KÖP och I know my weaknesses...
Fråga mig gärna senare hur det gick så att jag om får för skämmas för mina våghalsiga ord...
Ser ut som att du hittat guldklimpar. =)kram

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...