lördag 20 augusti 2011

Befria rummet. Mer energi med feng shui

Som ni har märkt är röja och rensa kära ämnen för mig för tillfället. Det går också mycket enklare att sätta planerna i verket om man samtidigt läser en bok på temat, har jag upptäckt.





Befria rummet lånade jag av syster J, och den är nu utläst. Boken innehåller många bilder, vilket bidrar med tydliga exempel. Dessvärre märks det att boken inte är avsedd för en svensk läsare; inredningsstilen är brittisk, inte skandinavisk, och mer 90-tal istället för 2011. Befria rummet ger dig som läsare grunderna i hur du kan tänka när du röjer och rensar hemma, om rummens funktioner, typiska skräpsamlarplatser och lite om färgsättning. Om man har läst några böcker om detta tidigare dyker det inte upp några nyheter, men boken funkar bra för mig som vill hålla tempot uppe i röjandet här hemma.



Författaren heter Mary Lambert och naturligtvis har hon en egen hemsida där man kan läsa mer om feng shui, boka konsultation och så vidare. Vill du hellre få tips från en svensk feng shui-konsult kan du besöka bloggen Harmoni i hemmet.



titel BEFRIA RUMMET. MER ENERGI MED FENG SHUI författare MARY LAMBERT originaltitel CLEARING THE CLUTTER översättning OVE FRANSSON förlag B. WAHLSTRÖMS (2002)

1 kommentar:

Breathless sa...

Jag tycker oxå att Harmoni i Hemmet är en fin blogg, även om hennes egen stil är litet för vit för mig. Men hon ger en massa goda tips och råd.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...