onsdag 4 april 2012

Bokrea 2012: Dikter och prosa 1954-2004

Nu är ju bokrean över, men jag ska ändå rapportera om mitt enda köp: Dikter och prosa 1954-2004 av Tomas Tranströmer. Det är en väldigt vacker bok med rygg i duvblått linne och svarta pappärmar med diskret guldprägling. Jag ska direkt erkänna att jag inte läst så mycket av Tranströmer, men jag gillar haiku - och jag gillar Tranströmers haiku. Ett exempel:

                                                    En svartvit skata
                                                    springer envist i sick-sack
                                                    tvärs över fälten.

Enkelt och vackert, eller hur?


titel DIKTER OCH PROSA 1954-2004 författare TOMAS TRANSTRÖMER förlag ALBERT BONNIERS FÖRLAG (2011)

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...