lördag 18 juni 2011

Katja Aronssons oskuld

När jag skrev om Drottningen vänder blad kom jag att tänka på en annan fin och rolig kortroman, nämligen Katja Aronssons oskuld av Therése Mellby. Det är en liten roman bestående av 44 korta kapitel om Katja Aronsson som är 42 år och oskuld - och kanske även lesbisk, om man frågar hennes mamma. Therése Mellby skriver med så mycket humor att jag skrattade högt när jag läste boken, trots att det också är lite sorgligt att läsa om Katja Aronsson.

Tummen upp för Therése Mellby och grattis till det förlag som nappar på den här underbara lilla boken!


titel KATJA ARONSSONS OSKULD författare THERÉSE MELLBY förlag LUNDS UNIVERSITETS FÖRFATTARSKOLA (2008)

2 kommentarer:

Breathless sa...

Åh, jag tackar allra ödmjukast för den fina recensionen!

Barbabok sa...

Jag tycker absolut att det är en fantastisk liten bok. Humor och lite tragik i ett återhållsamt format. Go girl!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...