tisdag 27 december 2011

Gustavs grabb

Av någon anledning läser jag ganska sällan biografier, och jag hade inte läs Gustavs grabb om inte min kollega Å hade talat så varmt om den. Leif GW Perssons självbiografi är verkligen välskriven och läsvärd, den känns uppriktig och rättfram och jag känner att jag tror på hans version av till exempel Geijeraffären på 1970-talet. Detta trots att han har gett sin bok undertiteln En roman om min klassresa.

Jag har inte läst något av Leif GW Persson tidigare, men nu är jag nyfiken både på Grisfesten och på hans senare kriminalhistorier. Jag tror att jag har många timmars bra läsning att se fram emot!

titel GUSTAVS GRABB. EN ROMAN OM MIN KLASSRESA författare LEIF GW PERSSON förlag ALBERT BONNIERS FÖRLAG (2011)

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...