tisdag 31 januari 2012

City walks New York

Som så många andra blev jag förtjust i New York första gången jag var där och längtar jämt tillbaka. Delvis för att delar av familjen bor där för tillfället, men också för att det är en härlig stad att vistas i.

Andra gången jag besökte NY var syster L och jag på ett antikvariat, och där hittade jag boken City walks New York. Jag köpte den inte, men ångrade mig såklart sedan. L uppmärksammade detta och gav mig boken i julklapp - tack!

City walks New York är ingen bok av traditionellt format, utan en samling kort med karta på ena sidan och beskrivning av vad man passerar på andra sidan. Mycket smart och praktiskt eftersom man inte behöver ta med hela boken/kortsamlingen, utan bara de kort man tänker använda på sin New York-promenad.

City walks finns också för andra städer som exempelvis Amsterdam, London, Boston och Paris och i specialutgåvor som heter City walks with dogs eller City walks Architecture.

När åker vi?

titel CITY WALKS NEW YORK. 50 ADVENTURES ON FOOT författare CHRISTINA HENRY DE TESSAN förlag CHRONICLE BOOKS (2010)

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...