onsdag 3 oktober 2018

Författarcafé med Anna Fredriksson



Anna Fredriksson är en författare jag tycker mycket om att läsa, och jag har läst alla hennes böcker hittills. Hennes debut Sommarhuset (Bokförlaget Forum, 2011) var en av favoriterna 2011, och jag tyckte också att Tisdagsklubben (bokförlaget Forum, 2015) var väldigt bra, liksom Avskedsfesten (Bokförlaget Forum, 2016). Tidigare har jag skrivit om Lyckostigen (Bokförlaget Forum, 2012) och Augustiresan Bokförlaget Forum, 2013).

Igår var jag på författarcafé och lyssnade på Anna Fredriksson på Vellinge Bibliotek. Ett trettiotal "kulturtanter" 60+, tre herrar och så jag och mina två väninnor utgjorde den lilla publiken. Trevligt och intressant att höra om Anna Fredrikssons bakgrund som bland annat manusförfattare (TV-serien Rederiet, SVT:s julkalender Pelle Svanslös och en del annat), journalist och redaktör, hennes böcker och karaktärer och andra tankar och erfarenheter kring sitt skrivande. Det är sällan jag får tillfälle att besöka den här typen av arrangemang, så det var riktigt roligt!



Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...