fredag 12 juni 2009

Bokfrågor

På trevliga bloggen Paperback lover fanns det listat lite bokfrågor. Kul pyssel en regnig dag som idag.

Senast köpta inbundna bok: Hem, ljuva hem och andra broderade budskap av Jeppe Wikström. Perfekt bok för mig som samlar på antika textilier.
Senast köpta pocketbok: Guernseys litteratur- och potatisskalspajssällskap av Mary Ann Shaffer. Den här har jag verkligen längtat efter att läsa!
Favoritgenre: Roman
Ultimata längden på en bok: 300 sidor
Favoritbokhandel: Vackrast är Hamrelius Bokhandel i Malmö.
Favoritbibliotek: Det kan jag nog inte svara på, för det var så länge jag var på biblioteket. Men Malmö stadsbibliotek är snyggt, liksom Stockholms stadsbibliotek.
Favoritplats att läsa (i hemmet): I sängen eller ute på trädäcket.
Favoritplats att läsa (utanför hemmet): På ett café eller på stranden.
Fem författare du alltid köper i inbundet format: Det händer nästan aldrig, men Stieg Larsson kunde jag inte vänta på.
Bästa lässnackset: Kex eller cookies.
Bästa läsdrycken: Fläderblomssaft på sommaren, te på vintern.
Bästa bakgrundsljudet vid läsning: Tyst eller P1.
När på dygnet läser du helst? På kvällen om jag jobbar, annars på eftermiddagen.
Bästa bakfylleläsningen: Jag är ju aldrig bakfull. Men om jag är sjuk läser jag gärna gamla flickböcker, typ Lotta-böckerna av Merri Vik.
Bästa kollektivtrafikläsningen: Chicklit!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...