fredag 3 juli 2009

Hem ljuva hem

Jag är svag för gamla textilier och håller utkik på loppisar och second hand-affärer efter fler till min samling. Så när Hem ljuva hem och andra broderade budskap kom ut i maj blev jag nyfiken och köpte den direkt! Som alla böcker från Max Ström är den väldigt vacker och välgjord. Det är bara synd att det är så lite text i boken; förordet på en sida är det hela, sedan är resten bilder.

Boken presenterar både äldre och nyare broderade bonader med budskap som "Små, små ord av kärlek, sagda varje dag, sprida över hemmet solsken och behag", "God vän är alltid välkommen" och "Glöm ej att leva min vän, dagen som gick kommer inte igen". Just det där sista ska jag öva på i sommar!

titel HEM LJUVA HEM OCH ANDRA BRODERADE BUDSKAP medarbetare JEPPE WIKSTRÖM OCH VICTORIA BERGMARK förlag MAX STRÖM (2009)

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...